Privatlivspolitik

GENEREL INFORMATION

Vi tager din databeskyttelse alvorligt. Vi behandler personfølsomme data og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.

Tandlægerne Bredgade, Otterup er ansvarlig, for de oplysninger vi indsamler om dig og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen. Vi har pligt til at indsamle og behandle disse data i henhold til Sundhedsloven, Journalføringsbekendtgørelsen og Autorisationsloven.

Når du møder på klinikken første gang beder vi dig om dit samtykke til at vi må behandle dine personoplysninger.

Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af personoplysninger kan du gøre det på: info@otteruptand.dk eller på tlf. 6482 1606

BEHANDLING AF DINE PERSONOPLYSNINGER

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du behandles på klinikken indhenter vi følgende oplysninger af dig: CPR nr., navn, adresse, telefonnummer, e-mail, journalnotater, røntgenbilleder, tandaftryk, tandscanninger, oplysninger om din tidligere tandlæge.

Hvis behandlingen kræver det, kan vi lave opslag på FMK, hvor vi kan se oplysninger om den receptpligtige medicin, som du evt. får.

FORMÅLET MED DINE PERSONDATA

Oplysningerne indsamlet i forbindelse med behandling på klinikken bruges til at udføre den korrekte behandling af dig og føre den lovpligtige patient journal. Visse oplysninger om dig registrerer og anvender vi til brug for afregningsmæssige formål for at kunne gennemføre en betaling for klinikkens behandling af dig, f.eks. via din region, kommune eller et forsikringsselskab.

PERIODE FOR OPBEVARING

Dine persondata og journaloplysninger opbevares i henhold til journalføringsbekendtgørelsen. Vi har pligt til at opbevare din journal i mindst 10 år efter sidste optegnelse i journalen. Vi må ikke slette dine data, men kan  inaktivere dem efter 10 år.

SIKKERHED

Vi har tavshedspligt. Derudover har vi truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Al data med personfølsomme oplysninger, som skal sendes elektronisk, krypteres eller bliver sendt via sikker mail eller e-boks.

SÅ FÅ DATA SOM MULIGT

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift.

VIDEREGIVELSE AF PERSONDATA

Klinikken videregiver i nogle tilfælde oplysninger om patienter til kommunen for statistiske formål, andet sundhedspersonale, banker og forsikringsselskaber. For de personfølsomme data sker dette krypteret.

Vi benytter en tredjepart til opbevaring og behandling af dine data – leverandører af it-løsninger. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. De opbevarer data i Danmark og vi har lavet behørige databehandleraftaler med dem.

I visse tilfælde vil vi sende dine personoplysninger til Kina med det formål at producere teknik. Det sikres at disse underleverandører har de passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at sikre sikker behandling af persondata. Organisatorisk har vi sikret at, kun din fødselsdato, ikke hele dit cpr.nr., sendes til Kina.

DINE RETTIGHEDER

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet. Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata og du kan til en hver tid trække dit samtykke tilbage. Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. Her har du også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.

I fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden tandlæge, beder vi dig om samtykke hertil.

HUSK AT OPDATERE DINE DATA HOS OS

Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på at data ikke er korrekt opdatere vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.

PERSONDATAPOLITIK IFM. REKRUTTERING

Vi tager din databeskyttelse alvorligt. Vi behandler personfølsomme data jf. ovenstående.

Ved modtagelse af ansøgning og bilag, bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job.

Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden.

Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning og bilag slettes. Hvis vi
ønsker at gemme din ansøgning og bilag til senere brug sørger vi for at indhente dit samtykke hertil.

Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag i op til 6 måneder, hvorefter det slettes. Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 6 måneder, indhenter vi særskilt samtykke hos kandidaten.